De opstapdrumband:
Wanneer je de allereerste basis van het slagwerk hebt geleerd tijdens je privéles kan je bij de opstapdrumband komen, dit is vaak na vier tot zeven lessen, afhankelijk van hoe snel je gaat. Bij de opstapdrumband speel je met andere leerlingen samen en ga je gezamelijk stukken instuderen. Je leert hier ook verschillende slagwerkinstrumenten bespelen. Hoe langer je op les zit hoe moeilijker instrument je gaat bespelen. Zo begin je vaak op de bass drum kom je later op de snare, bongo’s of toms. We proberen dit zoveel mogelijk te varieren zodat je alle instrumenten leert kennen.
Met de opstapdrumband treden we op bij verschillende evenementen zoals de voorspeelavond, het benefietconcert en verschillende andere concerten.
De opstapdrumband repeteert op vrijdagavond, om 18.15 gaan we klaar zetten en we repeteren vervolgens van 18.30 tot 19.00

Afbeelding12
De Jeugddrumband:
Als je wat verder gevorderd bent kom je ook bij de jeugddrumband. De jongens en meiden van deze groep hebben al een wat hoger niveau, de stukken die ze spelen zijn dan ook moeilijker en hebben meer uitdaging. Ook leren we bij de jeugddrumband wat meer show stukken. Naast het alleen spelen van de stukken maken we het namelijk ook wat leuker om naar te kijken door de verschillende show elementen die erbij komen.
Ook leer je bij de jeugddrumband hoe het marcheren gaat; lopen en muziek maken tegelijk. De jeugddrumband treed ook op bij allerlei evenementen, en hebben zelfs al eens voor een uitverkochte sporthal gezorgd.

De jeugddrumband repeteert op vrijdagavond van 19.00 tot 20.00

De opstap- en jeugddrumband staan onder leiding van Henrike Palland, Henrike komt zelf uit onze jeugdopleiding en heeft hierin het hoofste niveau behaald. Sinds 2010 geeft zij les aan een deel van onze leerlingen en heeft ze leiding over de opstap- en jeugddrumband. Tot op heden is zij zelf ook nog te vinden tussen de Drumband.

Lijkt het jou nu ook leuk om slagwerker te worden bij Drumband Hasselts Fanfare, kom eens gezellig  kijken op vrijdagavond bij de opstap- of jeugddrumband.
Voor meer informatie of om je op te geven voor 10 gratis proeflessen kun je bellen met Henrieke Jansen 06-41065869.

Afbeelding2Henrike Palland