De drumband bestaat uit een grote groep enthousiaste mannen en vrouwen en is daarmee een van de grootste drumbands van Nederland. Ze zijn een graag geziene gast tijdens optochten, avondvierdaagsen en diverse andere festiviteiten.

Naast swingende straatoptredens spelen ze ook tijdens concerten en nemen ze regelmatig deel aan marsconcoursen zoals de Rasteder Musiktage (European Open Championships), waar ze de laatste twee deelnames als winnaar van hun divisie huiswaarts keerden. In 2024 vond in Rastede de WAMSB Wereldkampioenschappen plaats, waar de drumband met 88,29 punten een gouden medaille behaalde. Ze eindigden als eerste in de categorie ongestemd slagwerk en behaalden de 9e plaats overall.

In 2005 debuteerde de drumband op het Wereld Muziek Concours (WMC) te Kerkrade en nam sindsdien met succes deel aan elke editie van dit belangrijke evenement.

Tijdens de meest recente editie van het WMC in 2022 behaalde de drumband in de World Division met maar liefst 89,31 punten een gouden medaille en een 4e positie in de einduitslag.

De bezetting bestaat uit de volgende instrumenten: snaredrum scherp, snaredrum dof, bongo’s, timbales, quads, thundertoms, bassdrum, tenordrum, bekkens en diverse effectinstrumenten.

Lijkt het jou ook leuk om slagwerker te worden bij drumband Hasselts Fanfare? Kom dan gerust eens langs op een repetitieavond (dinsdag 19.30-22.00 uur) of bel met Harold Jongman via 06-13164442.

De drumband is te boeken voor uiteenlopende evenementen als Avondvierdaagsen, optochten en bloemencorso’s maar ook voor maatwerkoptredens; in overleg is er veel mogelijk voor bijvoorbeeld bedrijfsevenementen, openingen en andere festiviteiten. Aanvragen voor optredens kunnen worden gemaild naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Dirigent: Richard Kampstra

Marsinstructie: Jurian Kampstra en Erik Schuring