De drumband bestaat uit een grote groep enthousiaste mannen en vrouwen en is daarmee een van de grootste drumbands van Nederland. Ze zijn een graag geziene gast tijdens optochten, menig avondvierdaagse en diverse andere festiviteiten.

Naast swingende straatoptredens spelen ze ook tijdens concerten en nemen ze regelmatig deel aan marsconcoursen zoals de Rasteder musiktage ( European Open Championchips) waar ze de laatste twee deelnames als winnaar van hun divisie huiswaarts konden keren.

In 2005 debuteerde de drumband op het Wereld Muziek Concours (WMC) te kerkrade en nam vervolgens iedere editie met succes deel aan dit belangrijke evenement.

Tijdens de meest recente editie in 2022 behaalde men met maarliefst 89,31pnt een gouden medaille en een 4e positie in de einduitslag van de World Division.

De bezetting bestaat uit de volgende instrumenten: Snaredrum scherp, Snaredrum dof, snaredrum dof 2, bongo’s, timbales, quads, thundertoms, bassdrum, tenordrum en bekkens.

Lijkt het jou nu ook leuk om slagwerker te worden bij drumband Hasselts Fanfare? Kom dan gerust eens langs op een repetitie avond (dinsdag 19.30-22.00 uur) of bellen met Henrieke Jansen via 06-41065869.

Dirigent: Richard Kampstra

Marsinstructie: Jurian Kampstra en Erik Schuring