top 2000 concert nieuwHasselts Fanfare prijst zich gelukkig u te kunnen voorstellen aan onze nieuwe interim dirigent Gerben Kralt! Onder zijn bekwame leiding gaat het A-orkest toewerken naar het reeds geplande Top 2000 concert op 23 november aanstaande in Sporthal Anna van der Breggen.
Op 7-jarige leeftijd werden de eerste muzikale stappen gezet op cornet. Vanaf zijn 13e studeerde Gerben aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, met als hoofdvak trompet.

Op zijn 18e werd Gerben aangenomen als Eb cornettist bij het Trompetterkorps der Koninklijke Marechaussee, waar hij tot 2012 actief was. Inmiddels speelt hij bij de Regimentsfanfare 'Garde Grenadiers en Jagers', een van de 3 fulltime beroepsorkesten van de koninklijke landmacht.

Als dirigent is Gerben autodidact. Hij was oa. dirigent van jong DVS Katwijk en van Floraband Rijnsburg. Met dit laatste orkest won hij in 2017 een WMC titel.