winnaarDé medicijnman van Hasselt bleek over meer kwaliteiten te beschikken dan kennis van anatomie en medicatie. Met verve en flair wist hij het orkest van Hasselts Fanfare door de werken ‘Tragedy’ van de Bee Gees en ‘Avond’ van Boudewijn de Groot te loodsen. Waarbij de interactie met het publiek zeker niet ontbrak.

Na een prachtig MAESTRO-concert zaterdag 7 maart 2020, waarbij ‘dirigenten’ uit de bevolking aan elkaar werden getoetst, gingen kort daarna de deuren van het verenigingsgebouw van fanfare op slot in verband met de coronapandemie. Maar afgelopen zaterdag 11 november kwam er dan gelukkig een vervolg op dit concept en gingen wederom plaatsgenoten de strijd aan voor de titel ‘MAESTRO van Zwartewaterland’. Ditmaal waren dit Jenneke Kroes, Dunja de Bruin, Henk Woelderink, Johan Snel en Nico Tuinstra.Aan allen werd een heuse baton (dirigeerstok) overhandigd en men kreeg voorafgaand aan het concert instructies van Hasselts Fanfare’s dirigent Harry van Bruggen. Daarnaast twee proefdirecties met het orkest in het clubgebouw aan de Van Haersoltelaan.

Na weken van spanning en buikpijn was het dan zaterdag eindelijk zover. De schatting van de organisatie was dat het clubgebouw te klein zou zijn voor dit concert, dus werd de Anna van der Breggen Sporthal in Hasselt omgetoverd tot een prachtige sfeervolle concertzaal. Dat het clubgebouw te klein zou zijn bleek waarheid. De muzikanten en dirigenten waren zeer verrast door de overweldigende publieke belangstelling. (ruim 300 bezoekers!)

Na de spectaculaire opening van het orkest met het ‘Let me entertain you’ van Robbie Williams was het de beurt aan de ‘dirigenten’. Voor elke maestro waren er twee stukken te dirigeren, waarvoor de deskundige jury Eddy Bilder, Sigrid Visserman en Jan Last punten gaven voorzien van een kritische, maar vriendelijke noot.
Hasselts Fanfare kan terugkijken op een fijne, gezellige en gemoedelijke avond in een prachtige ambiance of zoals een van de bezoekers zei:
“Als je het mij vraagt, hebben jullie een fantastische avond neergezet. Wat eigenlijk niet als alleen maar ‘een avond’ betiteld kan worden, want het is nu een ‘serieus evenement’ geworden!”.

Maestro concert 2023 sie