IMG 20230621 WA0002
Het A-orkest van Hasselts Fanfare repeteert al geruime tijd voor het openingsconcert van Hassailt met als thema: "Hollandse Meesters in Concert".

Hasselts Fanfare is daarvoor een samenwerking aangegaan met Martijn van Vuuren die het programma "Hollandse Meesters in Concert" al meerdere keren gestalte heeft gegeven . . .

Hollandse meesters in concert
; een concert voor harmonie of fanfare in samenwerking met Martijn van Vuuren.
Martijn zingt onder begeleiding van het orkest de mooiste en bekendste liedjes van overleden Nederlandstalige artiesten.

Bij Hollandse Meesters denken veel mensen aan Rembrand van Rijn of Vincent van Gogh. Maar niet alleen in de schilderkunst kent Nederland grootse artiesten maar ook in de recente muziekgeschiedenis kent Nederland grote namen. Samen met het orkest zingt Martijn van Vuuren een selectie van bekende en minder bekende nummers van Toon Hermans tot Wim Sonneveld, en van Frans Halsema tot Annie M.G. Schmidt. Allemaal komen ze voorbij.

Op een beamer presentatie worden bij ieder nummer passende schilderijen getoond en verschijnen er geschilderde portretten van de uitvoerende artiesten. Daarnaast staan er “echte” Hollandse meesters op schildersezels ter decoratie. Tussendoor praat Martijn het interactieve programma op zijn eigen komische wijze aan elkaar en natuurlijk mag er meegezongen worden.

het dorp