Concert veerpoort
Bij de Veerpoort speelde zaterdagavond het orkest van Hasselts Fanfare samen met de Hasselter stadsbeiaardier Martien van der Knijff een uniek concert met klassiek en populair werk.

De beiaardier beroerde de toetsen deze keer niet vanuit de toren maar vanaf een mobiel carillon. Dit concert trok een paar honderd bezoekers rond de Veerpoort.

Voor Van der Knijff was het de tweede keer dat hij optrad met het carillon op wielen dat hijzelf liet bouwen. Toen Hasselts Fanfare hem benaderde voor een gezamenlijk concert kreeg de organisatie een volmondig 'ja'. "Het is toch fantastisch om samen met zo'n mooi orkest een optreden te mogen verzorgen", aldus de enthousiaste Van der Knijff.

Anders dan normaal hoog in de toren had de beiaardier nu een beter contact met het publiek en vooral met het orkest. Zowel het orkest als de beiaardier traden solo op en er stonden ook gezamenlijke werken op het programma.